Internetowe Konto Pacjenta
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) ma ułatwić pacjentom korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o naszym stanie zdrowia. Jest bezpłatne i może z niego skorzystać każdy, kto ma PESEL. Wystarczy się tylko zalogować. Internetowe Konto Pacjenta udostępnia informacje o naszym przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni.
Dzięki IKP
- otrzymasz e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail
- wykupisz leki z recepty w różnych aptekach, nie tracąc refundacji
- zamówisz e-receptę na stałe leki
- udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
- masz dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia
- odbierzesz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
- odbierzesz e-skierowanie
- złożysz wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)
- zmienisz lekarza/pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
- sprawdzisz wynik testu na koronawirusa
- dowiesz się, do kiedy prawdopodobnie masz przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej (ostatecznie zależy to od Twojego stanu zdrowia)
- pobierzesz Unijny Certyfikat COVID (UCC), który potwierdza zaszczepienie przeciw COVID19, negatywny wynik testu na koronawirusa lub fakt bycia ozdrowieńcem
- jeśli jesteś osobą 40+, masz również możliwość uzyskania e-skierowania na odpowiednie badania w ramach programu Profilaktyka 40 plus.
Internetowe Konto Pacjenta — pytania i odpowiedzi
Czemu służy, co oferuje, jak z niego korzystać, czyli podstawowe informacje o Internetowym Koncie Pacjenta w przyjaznej formie pytań i odpowiedzi dostępnych na stronie:
Internetowe Konto Pacjenta — pytania i odpowiedzi | Pacjent