Internetowe Konto Pacjenta

 

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) ma ułatwić pacjentom korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o naszym stanie zdrowia. Jest bezpłatne i może z niego skorzystać każdy, kto ma PESEL. Wystarczy się tylko zalogować. Internetowe Konto Pacjenta udostępnia informacje o naszym przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni.

 

 

 

Dzięki IKP

 

  • otrzymasz e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail
  • wykupisz leki z recepty w różnych aptekach, nie tracąc refundacji
  • zamówisz e-receptę na stałe leki
  • udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
  • masz dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia
  • odbierzesz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
  • odbierzesz e-skierowanie
  • złożysz wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)
  • zmienisz lekarza/pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
  • sprawdzisz wynik testu na koronawirusa
  • dowiesz się, do kiedy prawdopodobnie masz przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej (ostatecznie zależy to od Twojego stanu zdrowia)
  • pobierzesz Unijny Certyfikat COVID (UCC), który potwierdza zaszczepienie przeciw COVID19, negatywny wynik testu na koronawirusa lub fakt bycia ozdrowieńcem
  • jeśli jesteś osobą 40+, masz również możliwość uzyskania e-skierowania na odpowiednie badania w ramach programu Profilaktyka 40 plus.

 

 

 

 

 

Internetowe Konto Pacjenta — pytania i odpowiedzi

 

Czemu służy, co oferuje, jak z niego korzystać, czyli podstawowe informacje o Internetowym Koncie Pacjenta w przyjaznej formie pytań i odpowiedzi dostępnych na stronie:

 

 

 

Internetowe Konto Pacjenta — pytania i odpowiedzi | Pacjent