Jeżeli prowadzisz obiekt noclegowy, punkt gastronomiczny, sklep lub serwis rowerowy, masz firmę przewozu osób, plac parkingowy lub jesteś właścicielem atrakcji chętnie odwiedzanej przez turystów, możesz dołączyć do Systemu Rekomendacji Miejsc Przyjaznych Rowerzystom w województwie zachodniopomorskim.

 

Szczegóły: https://www.turystyka.wzp.pl/system-rekomendacji-miejsc-przyjaznych-rowerzystom/i-nabor-mpr-wzp-0101-29042022-regulamin-mpr-formularz-zgloszeniowy

 

https://www.turystyka.wzp.pl/system-rekomendacji-miejsc-przyjaznych-rowerzystom/miejsca-przyjazne-rowerzystom-w-wojewodztwie-zachodniopomorskim

 

System rekomendacji obejmuje obiekty świadczące usługi na rzecz rowerzystów, podzielone na następujące kategorie:
· OBIEKTY NOCLEGOWE – obiekty świadczące usługi krótkotrwałego wynajmu miejsc noclegowych, zarówno całoroczne, jak i sezonowe, w tym kempingi oraz pola namiotowe. Obiekt musi dysponować minimum 4 miejscami noclegowymi. Usługi hotelarskie mogą być świadczone w obiektach hotelarskich oraz w innych (nieskategoryzowanych) obiektach. Nieskategoryzowany obiekt powinien spełniać minimalne wymagania co do wyposażenia określone dla innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie. Na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych przedsiębiorca/rolnik ma obowiązek zgłosić taki obiekt do
ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie prowadzone przez wójta/burmistrza/prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce położenia tego obiektu.
· OBIEKTY GASTRONOMICZNE – zakłady lub punkty gastronomiczne stałe lub sezonowe, których przedmiotem działalności jest przygotowanie oraz sprzedaż posiłków i napojów do spożycia na miejscu i na wynos.
· ATRAKCJE TURYSTYCZNE – obiekty posiadające swojego zarządcę, udostępniane w sposób odpłatny lub nieodpłatny jako miejsca posiadające istotne walory dla przyciągania ruchu turystycznego np. zabytki (architektoniczne, sakralne, archeologiczne, etnograficzne, zabytkowe cmentarze), muzea, galerie, parki narodowe, parki krajobrazowe, rezerwaty,
podziemne trasy turystyczne, kąpieliska, aquaparki, zorganizowane miejsca do wędkowania, wieże widokowe, rejsy statkiem, kolejki wąskotorowe, zorganizowane miejsca do uprawiania turystyki kajakowej, itp.
· PUNKTY INFORMACJI TURYSTYCZNEJ – tj. punkty i centra informacji turystycznej stanowiące miejsce bezpośredniego kontaktu turysty z informatorem oraz należące do sieci informacji turystycznej, spełniające wymogi określone przez Polską Organizację Turystyczną,
oznakowane specjalnym znakiem „i” zgodnie z wytycznymi Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Kategoria nie może być przyznawana innym podmiotom, dla których usługi informacji turystycznej są dodatkowym przedmiotem działania.
· POZOSTAŁE OBIEKTY HANDLOWE I USŁUGOWE – np. serwisy rowerowe, wypożyczalnie rowerów i sprzętu turystycznego, sklepy rowerowe, biura podróży, przewoźnicy świadczący usługi przewozu rowerów i bagaży, stacje paliw, galerie handlowe, sklepy sportowe, turystyczne, wielobranżowe i inne obiekty handlowe i usługowe.

Facebook.com X.com

Galeria