Tydzień Muzeum #5
Dziś, w ostatnim dniu tygodnia ciekawostek o muzeum, chcemy zwrócić uwagę na zwykle niewielkie elementy, na które często w pierwszej kolejności nie zwracamy uwagi, ale które decydują o rozpoznawalności instytucji - mianowicie logo.
Logo z definicji służy przede wszystkim do identyfikacji konkretnego przedsiębiorstwa, organizacji bądź marki, więc głównym celem logo jest pomoc
w odróżnieniu jednej marki od drugiej. Główne cele stosowania logo przez przedsiębiorstwo, markę lub organizację:
- odróżnienie się od konkurencji, pokazanie swojej indywidualności
- pierwszy krok w budowaniu identyfikacji wizualnej
- nakierowanie toku myślowego odbiorcy na główne priorytety przedsiębiorstwa, marki, organizacji
Logo powinno u odbiorcy wywoływać odpowiednie, ściśle wybrane przez projektanta, skojarzenia oraz wzbudzać konkretny nastrój, a jeśli to możliwe, motywować również do pożądanej reakcji.
Dobrze zaprojektowane logo oraz spójna identyfikacja wizualna wpływają na pozytywny wizerunek instytucji wśród odbiorców jej treści oraz stwarzają szerokie możliwości wykorzystania go na materiałach promocyjnych.
W 21-letniej historii Muzeum Regionalnego w Bobolicach funkcjonowały dotychczas 3 różne wersje logo:
- Pierwsza z nich służyła identyfikacji Miejskiej Izby Muzealnej, która po 11 latach przekształciła się w Muzeum Regionalne i formą nawiązywała do witrażu z wpisaną wokół nazwą instytucji oraz rokiem założenia.
- Drugie logo, a w zasadzie logotyp, pojawił się w 2013 roku, wraz z inauguracją funkcjonowania Muzeum Regionalnego i służyło najkrócej bo 4 lata. była to wersja liternicza zfontem o historycznym charakterze.
- Ostatnia, obecnie funkcjonująca wersja, bezpośrednio nawiązuje do herbu miejskiego wpisanego w czerwony okrąg, wokół którego znajduje się pełna nazwa instytucji. Logo to pierwszy raz pojawia się na zaproszeniu z okazji obchodów 15-lecia muzeum, stąd można przyjąć, że funkcjonuje od 2017 roku.
Które z dotychczasowych logo muzeum najbardziej przypadło Wam do gustu i według Was najlepiej spełnia cele stawiane przed logo?