OGŁOSZENIE O PRZETARGU
Nr 1/2023 z 18.10.2023 r.
NA SPRZEDAŻ UŻYWANEGO SAMCHODU OSOBOWEGO OPEL VIVARO
PRZYSTOSOWANEGO DO PRZEWOZU OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
STANOWIACEGO ŚRODEK TRWAŁY
ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY „ODNOWA” W BOBOLICACH
I. Nazwa i adres sprzedającego:
Środowiskowy Dom Samopomocy „Odnowa” w Bobolicach (dalej ŚDS).
ul. Głowackiego 7a
76 – 020 Bobolice
tel.: 94 318 70 31
e – mail: sds_bobolice@poczta.fm
II. Przedmiot przetargu:
1. Samochód osobowy używany, uszkodzony, przeznaczony do przewozu osób z niepełnosprawnościami.
Marka: Opel.
Model pojazdu: Vivaro CDTI 1995CCM.
Numer rejestracyjny: ZKO 97KV
Rok produkcji: 2007.
Data pierwszej rejestracji: 28.12.2007 r.
Rodzaj pojazdu: samochód osobowy (kombi) przeznaczony do przewozu osób z niepełnosprawnościami.
Opis rodzaju pojazdu: przystosowany do przewozu osób na wózkach.
Dopuszczalna masa całkowita/ładowność: 3040 kg/835 kg.
Rodzaj nadwozia: kombi, 9 osobowy.
Wysokość: 1954 mm.
Liczba osi/rodzaj napędu/skrzynia biegów: 2/przedni/manualna.
Rozstaw osi: 3498 mm.
Numer identyfikacyjny VIN: W0LJ7BHB68V606564.
Kolor powłoki lakierniczej: niebieski.
Rodzaj silnika: z zapłonem samoczynnym.
Pojemność/moc silnika: 1995,00 cm/84,00 kW
Przebieg: 588041 km.
Data ważności badania technicznego: 21.11.2023 r.
Rodzaj paliwa: olej napędowy.
2. Wyposażenie standardowe:
1) Drzwi tylne dwuskrzydłowe przeszklone, z wycieraczkami.
2) Fotel kierowcy z regulacja wysokości.
3) Podwójny fotel pasażera.
4) 2 rzędy siedzeń z sześcioma oddzielnymi fotelami.
5) Poduszka powietrzna kierowcy.
6) Wspomaganie układu kierowniczego.
7) Komplet opon zimowych z felgami.
3. Wyposażenie specjalne:
Urządzenie do transportu wózka inwalidzkiego z wyposażeniem (winda).
4. Stan pojazdu:
Pojazd był intensywnie eksploatowany, w samochodzie jest pęknięta podstawa ławy, nie działa klimatyzacja łącznie z panelem sterowania do nawiewów, naprawy wymagają dwa tylne pasy bezpieczeństwa pasażera. Z uwagi na uszkodzenia pojazd nie jest obecnie użytkowany. W 2018 r. przeszedł remont: wymiana silnika. Inne drobne usterki przy oględzinach samochodu.
III. Miejsce i termin złożenia oferty.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie Środowiskowego Domu Samopomocy „Odnowa” w Bobolicach, Głowackiego 7a, 76 – 020 Bobolice, w dni robocze od 900 do 1600, nie później niż do 13.11.2023 r. do godziny 930, z dopiskiem „Oferta na kupno używanego samochodu osobowego Opel Vivaro o nr rej.: ZKO 97KV”. W przypadku korzystania z usług poczty/kuriera sprzedający uznaje złożenie oferty w terminie i godzinie potwierdzenia odbioru przesyłki przez Sprzedającego.
Organizatorowi przysługuje prawo zamknięcia przetargu bez wybrania ofert, bez podania przyczyny.
IV. Miejsce i termin przeprowadzenia przetargu:
1. Otwarcie ofert nastąpi przez Komisję Przetargową 13.11.2023 r., o 1200 w siedzibie ŚDS „Odnowa” w Bobolicach, ul. Głowackiego 7a, 76 – 020 Bobolice.
2. W razie ustalenia, że kilku oferentów zaoferowało tę samą cenę, przetarg kontynuowany jest w formie przetargu ustanego, tj. licytacji między tymi oferentami. Sprzedający zawiadamia oferentów, którzy złożyli równorzędne oferty, o terminie i miejscu przeprowadzenia licytacji. Oferenci nie mogą zaoferować cen niższych niż poprzednio złożone w ofertach.
V. Odrzucenie oferty:
1. Została złożona po wyznaczonym terminie lub w niewłaściwym miejscu.
2. Nie zawiera wymaganych danych i dokumentów, i/lub są one niekompletne, nieczytelne, budzą inne wątpliwości, zaś złożenie wyjaśnień mogłoby prowadzić do uznania jej za nową ofertę.
3. Oferta zawiera cenę poniżej kwoty wywoławczej.
4. Brak wpłaty wadium.
O odrzuceniu oferty komisja przetargowa zawiadamia niezwłocznie oferenta.
VI. Termin miejsce, w którym można obejrzeć przedmiot przetargu:
1. Przedmiot przetargu można oglądać w siedzibie sprzedającego od 20.10.2023 r., w dni robocze od 900 do 1600, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu.
2. Osoba do kontaktu: Ewelina Czaban, Krzysztof Rajewski tel.: 94 318 70 31.
VII. Cena wywoławcza:
Cena wywoławcza wynosi 8 000,00 zł netto (słownie: osiem tysięcy złotych netto + należny podatek VAT).
VIII. Wymagania jakim powinna odpowiadać oferta:
1. Wadium:
Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10 % ceny wywoławczej tj. 800,00 zł na rachunek bankowy nr: 06 1020 2791 0000 7702 0287 2315, tytułem: „Wadium – pisemny przetarg ofertowy na sprzedaż używanego samochodu osobowego Opel Vivaro o nr rej.: ZKO 97KV”. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Oferent, który nie wniesie wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z prowadzonego postępowania. Sprzedający zwraca wadium wszystkim Oferentom niezwłocznie po wyborze najlepszej oferty, lub po unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Oferenta, którego oferta została wybrana jako najlepsza. Wadium złożone przez Nabywcę zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia samochodu. Wadium nie podlega zwrotowi w przypadku, gdy uczestnik postępowania, który wygrał przetarg:
1) Odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie.
2) Zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Nabywcy.
2. Oferta winna zawierać:
1) Imię i nazwisko lub nazwę oferenta, adres siedziby oferenta.
2) Numer PESEL i NIP, a w przypadku firm numer REGON.
3) Datę sporządzenia oferty.
4) Oferowaną cenę netto i warunki jej zapłaty.
5) Oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przedmiotem sprzedaży oraz przyjmuje warunki bez zastrzeżeń.
6) Dowód wniesienia wadium.
7) Oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji wzoru umowy sprzedaży.
8) Oferta oraz wszystkie dołączone do niej oświadczenia winny być podpisane przez Oferenta, lub osobę przez niego upoważnioną.
9) w przypadku reprezentowania Oferenta przez pełnomocnika, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo.
IX. Termin zawarcia umowy:
1. Zawarcie umowy sprzedaży nastąpi do 7 dni po wyborze przez komisję przetargową najkorzystniejszej oferty, tj. oferty z najwyższą oferowaną ceną.
2. Wydanie przedmiotu sprzedaży zostanie dokonane niezwłocznie po wpłaceniu przez Kupującego ceny nabycia i podpisaniu umowy.
3. Sprzedający zastrzega sobie własność pojazdu do chwili uiszczenia przez Kupującego ceny nabycia.
X. Inne informacje:
1. Nabywca jest zobowiązany zapłacić cenę nabycia samochodu przelewem na rachunek bankowy PKO BP w Bobolicach nr: 06 1020 2791 0000 7702 0287 2315 niezwłocznie po wybraniu oferty, jako najkorzystniejszej, w terminie nie dłuższym niż 7 dni, a najpóźniej w dniu podpisania umowy.
2. W przypadku niewpłacenia oferowanej kwoty w wyznaczonym terminie, Sprzedający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zawarcia umowy i wyboru kolejnej oferty z najwyższą ceną netto, lub rozpisania nowej oferty na sprzedaż.
3. Sprzedający wystawi fakturę, stanowiącą dowód zapłaty za przedmiot sprzedaży.
4. Ogłoszenie jest dostępne na tablicy ogłoszeń znajdującej się w ŚDS „Odnowa”, na stronie internetowej ŚDS: www.odnowa.bobolice.pl, na stronie BIP ŚDS, na Facebooku ŚDS, w innych formach przekazu.
Załączniki:
Załącznik nr 1 – wzór formularza ofertowego.
Załącznik nr 2 – wzór umowy sprzedaży.