Burmistrz Bobolic

 ogłasza nabór kandydatów na członków Gminnej Rady Seniorów Gminy Bobolice.

 

Na podstawie:

art. 30 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U.2024.609 t.j. z dnia 2024.04.22) oraz § 3 w zw. z § 4  Statutu Gminnej Rady Seniorów Gminy Bobolice, stanowiącego Załącznik do Uchwały nr LVII/508/23 Rady Miejskiej w Bobolicach z dnia 21 grudnia 2023 r. w sprawie utworzenia Gminnej Rady Seniorów Gminy Bobolice i nadania jej statutu, ogłaszam nabór kandydatów na członków Gminnej Rady Seniorów Gminy Bobolice.

1.     Nabór kandydatów na członków Gminnej Rady Seniorów Gminy Bobolice prowadzony jest w terminie od 14 maja 2024 r. do 5 czerwca 2024 r. (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Bobolicach).

2.     Kandydatów na członków Gminnej Rady Seniorów Gminy Bobolice mogą zgłaszać:

a)    podmioty i organizacje pozarządowe, które w swojej działalności statutowej zajmują się działaniami na rzecz seniorów oraz przez podmioty prowadzące uniwersytety trzeciego wieku,

b)   osoby starsze, które wyrażą chęć kandydowania na członka Gminnej Rady Seniorów.

3.     W skład Gminnej Rady Seniorów może wchodzić od 7 do 9 osób, w tym:

a)    od 3 do 4 przedstawicieli zgłoszonych przez organizacje pozarządowe, które w swojej działalności statutowej zajmują się działaniami na rzecz seniorów oraz przez podmioty prowadzące uniwersytety trzeciego wieku;

b)   od 4 do 5 przedstawicieli osób starszych, którzy zgłoszą się do pracy w Radzie.

4.    Kadencja Gminnej Rady Seniorów trwa 5 lat licząc od dnia wyboru i kończy się z upływem kadencji Rady Miejskiej.

5.     Zgłoszenia kandydatów na członków Rady dokonuje się na formularzu zgłoszeniowym, który stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze kandydatów na członków Gminnej Rady Seniorów Gminy Bobolice (zgodny ze Statutem Gminnej Rady Seniorów Gminy Bobolice).

6.     Do zgłoszenia kandydata na członka Gminnej Rady Seniorów należy dołączyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na kandydowanie do Gminnej Rady Seniorów Gminy Bobolice, który stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia o naborze kandydatów na członków Gminnej Rady Seniorów Gminy Bobolice (zgodny ze Statutem Gminnej Rady Seniorów Gminy Bobolice) oraz oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie związanym z procedurą naboru do Gminnej Rady Seniorów Gminy Bobolice, który stanowi złącznik nr 3 do ogłoszenia wraz z klauzulą informacyjną.

7.     Wymagane dokumenty, o których mowa w pkt. 5 i 6 należy złożyć w formie pisemnej w Urzędzie Miejskim w Bobolicach, ul. Ratuszowa 1, 76-020 Bobolice, bądź za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Urzędu, przy czym o terminowości zgłoszenia decyduje data wpływu zgłoszenia do Urzędu.

8.     Termin zgłoszenia kandydatów upływa 5 czerwca 2024 r.

9.    W przypadku, gdy do Rady zostanie zgłoszonych mnij niż 4 przedstawicieli podmiotów i organizacji, które w swojej statutowej działalności zajmują się działaniami na rzecz seniorów oraz przedstawicieli podmiotów prowadzących uniwersytety trzeciego wieku lub mniej niż 5 przedstawicieli osób starszych, Burmistrz wyznaczy dodatkowy 7 - dniowy termin do zgłaszania kandydatów, o czym poinformuje w drodze odrębnego zarządzenia.

10.              Zgłoszenia kandydatów na członków Gminnej Rady Seniorów podlegają weryfikacji formalnej dokonywanej przez Burmistrza lub osobę przez niego wyznaczoną. Weryfikacja polega na sprawdzeniu kompletności i poprawności formularzy zgłoszeniowych. Zgłoszenia złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

11.              W przypadku, gdy zgłoszenie zawiera braki formalne, Burmistrz wzywa do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia stosownego wezwania. W przypadku nieusunięcia braków w terminie zgłoszenie nie podlega dalszemu rozpatrzeniu.

12.              W przypadku, gdy liczba kandydatów zgłoszonych do Rady wynosi od 7 do 9, a liczba przedstawicieli grup, spośród których powołuje się członków jest zgodna z pkt. 3 wszyscy zgłoszeni kandydaci zostają wybrani w skład Rady.

13.              W przypadku, gdy liczba kandydatów zgłoszonych do Rady przekracza limity określone w pkt. 3 dla danej kategorii przedstawicieli, Burmistrz zwoła zebranie wyborcze, w celu wyłonienia członków Rady spośród kandydatów zgłoszonych przez podmioty i organizacje pozarządowe oraz zgłoszonych osób starszych, wyznaczając jego termin, miejsce oraz ustalając jego porządek.

14.              Zawiadomienie o terminie, miejscu i porządku zebrania zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Gminy oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu, co najmniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem zebrania.

15.               Skład wybranej Gminnej Rady Seniorów Burmistrz podaje do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie ogłoszenia na stronie www.bobolice.pl, na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej, w terminie 7 dni od wybrania członków Rady.

 

Facebook.com X.com

Do pobrania