Wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności
Kategoria:
Kod RWA:
ED-03
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL możesz złożyć w Urzędzie Miejskim w Bobolicach przy ul. Ratuszowej 6/1, 76-020 Bobolice (druk ED-03-01do pobrania w Urzędzie Miejskim w Bobolicach, w pokoju nr 18/II piętro lub na stronie www.bobolice.pl).
Wniosek możesz złożyć również z pośrednictwem poczty oraz w formie dokumentu elektronicznego – przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym Epuap.
Dokumenty prześlij do urzędu korzystając z pisma ogólnego.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu w oryginale
- umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami (gdy o wydanie zaświadczenia występuje pośrednik w obrocie nieruchomościami)
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za zaświadczenie (opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej),
- dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
- pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej).
Załączniki do karty usługi:
- ED-03-01 Wniosek o wydanie zaświadczenia
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych Urząd Miejski w Bobolicach ul. Ratuszowa 1, 76-020 Bobolice w godzinach:
- pn, wt, śr. - 8.00-14.00
- czw. - 9.00-17.00
- pt. - 8.00-13.00
Formularz można złożyć również drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej na stronie http://epuap.gov.pl
Opłaty:
Za wydane zaświadczenie– 17,00zł
Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę wnoszącą reprezentuje pełnomocnik)- 17 zł
Opłatę można uiścić:
- w Urzędzie Miejskim w Bobolicach (pokój Nr 9 – I Piętro),
- na konto: Gmina Bobolice, PKO O/Bobolice nr 19102027910000720202869998.
W przypadku zwolnienia z opłaty na podstawie ustawy o opłacie skarbowej należy wykazać interes prawny w uzyskaniu zaświadczenia.
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej należy złożyć w chwili dokonania zgłoszenia lub złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej, złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia (zezwolenia, pozwolenia, koncesji) lub złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii.
Informujemy, że w/w konto dotyczy tylko i wyłącznie opłat skarbowych.
Termin i sposób załatwienia:
Niezwłocznie. Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego - zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
Tryb odwoławczy:
Organem odwoławczym jest Wojewoda Zachodniopomorski w Szczecinie, za pośrednictwem Burmistrza Bobolic w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie o odmowie wydania zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę lub o odmowie wydania zaświadczenia.
Inne informacje:
Zaświadczenie o liczbie osób zameldowanych pod określonym adresem wydaje organ prowadzący ewidencję ludności na wniosek właściciela mieszkania jego pełnomocnika lub na wniosek pośrednika w obrocie nieruchomościami. Wnioskodawca zobowiązany jest do przedstawienia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu. Rejestr mieszańców nie zawiera informacji o własności lokali.