Zezwolenie na organizowanie przyjęć (catering)
- Wniosek o wydanie zezwolenia na organizowanie przyjęć (druki do pobrania poniżej, w pok 21, II p. ewidencja działalności gospodarczej).
- Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców.
Ewidencja Działalności Gospodarczej lub Sekretariat 76-020 Bobolice ul. Ratuszowa 1, pok. 21, IIp w godzinach pracy urzędu:
- pn, wt, śr. - 7.00-15.00
- czw. - 7.00-17.00
- pt. - 7.00-13.00
1) Opłata dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych:
- Opłata za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż alkoholu wnoszona jest przed wydaniem zezwolenia w wysokości: 525 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa; 525 zł
- na sprzedaż napojów zawierających od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa);525 zł
- na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu; 2100 zł.
- w/w opłaty wnosi się proporcjonalnie do czasu korzystania z zezwolenia
2) Opłata dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż alkoholu w roku poprzednim naliczana jest na podstawie, złożonego do dnia 31 stycznia każdego roku, oświadczenia o wartości sprzedaży alkoholu w roku poprzednim.
Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż alkoholu w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartości sprzedaży w roku poprzednim przekroczyła:
- 37.500 zł dla napojów alkoholowych do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwa - wnosi opłatę w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży w roku poprzednim;
- 37.500 zł dla napojów alkoholowych od 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa) - wnosi opłatę w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży w roku poprzednim;
- 77.000 zł dla napojów alkoholowych powyżej 18% zawartości alkoholu - wnosi opłatę w wysokości 2,7% ogólnej wartości sprzedaży w roku poprzednim.
3. Opłata wnoszona jest przed wydaniem zezwolenia proporcjonalnie do okresu jego ważności na konto Bałtycki Bank Spółdzielczy Oddział w Bobolicach 94856610135200300200000000.
Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do 30 dni:
- zarejestrowanie i przekazanie wniosku do Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – do 2 dni,
- wydanie opinii Komisji w formie postanowienia – do 14 dni,
- uprawomocnienie postanowienia – 7 dni,
- przygotowanie decyzji – do 2 dni,
- akceptacja i wydanie decyzji – do 5 dni.
- Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (j.t..: Dz. U.
z 2012 r.poz.1356 ze zm.) - ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. KPA (j.t.: Dz.U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.)
Organem odwoławczym jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Koszalinie ul. Władysława Andersa 34.
Termin złożenia zażalenia na postanowienie Komisji - 7 dni, za pośrednictwem Burmistrza Bobolic.
Termin wniesienia odwołania od decyzji - 14 dni, za pośrednictwem Burmistrza Bobolic.
Barbara Mirosławska (inspektor) - pok. 21, tel. 094-34-58-428
Zastępstwo – Joanna Moszczyńska (podinspektor)- pok. 21, tel. 094-34-58-429
Opracował |
Barbara Mirosławska |
Sprawdził |
Barbara Mirosławska |
Zatwierdził |
Barbara Mirosławska |
Formularze i załączniki:
Wniosek o zezwolenie na organizowanie imprez [doc, 29.5 KB]